Simpel stappenplan waardoor afvallen makkelijker wordt

Dieet Pro

Afvallen, voor veel mensen blijft dit één van de meest lastige dingen in het leven. Ze proberen veel mensen heel veel verschillende diëten en methodes uit, omdat ze “er ooit iets over gehoord hebben”. Alleen echt resultaat hebben ze nooit bereikt. Alleen vaak ligt het niet zozeer aan het dieet wat zij volgen, maar meer aan hen zelf. Vaak doen mensen namelijk maar wat, zonder dat ze eigenlijk ook maar een plan hebben wat ze volgen. En zonder gericht plan ben je eigenlijk niet meer dan een ongeleid projectiel wat vroeg of laat ergens strand waar het eigenlijk niet wezen moet.

En om dit nou te voorkomen geef ik je een simpel 3 stappenplan wat je in je achterhoofd kan houden als leidraad.

Stap 1: Verban zetmeel en (geraffineerde) suikers

Als eerste gaan we (geraffineerde) suikers en zetmeel verbannen uit het voedingspatroon. Het is namelijk zo dat suiker en zetmeel er voor zullen zorgen dat er een enorme ongecontroleerde stoot aan het hormoon insuline wordt vrijgegeven.

En dankzij deze enorme hoeveelheid insuline en suiker wordt het voor het lichaam makkelijker om de suiker op te slaan als vet. En als we dus iets niet willen hebben is het dat. En daarnaast is het tevens zo dat zetmeel er voor zorgt dat er meer vocht wordt vastgehouden door het lichaam.

Wanneer je deze stap toevoegt aan jouw levensstijl, dan zul je echt merken dat de eerste kilo’s er van af zullen vliegen. 3 tot 5 kilo in je eerste week is dan zeker haalbaar.

Stap 2: Eet meer: eiwitten, groeten, fruit en vetten

Je gaat in eerste instantie dus minder suiker en zetmeel nuttigen, en vervolgens verhoog je jouw inname van: eiwitten, groenten, fruit en vetten. Hierdoor krijg je veel meer voedingstoffen en bouwstoffen binnen, en tevens zal je lichaam harder moeten werken om alles af te breken, waardoor je vetverbranding omhoog zal gaan.

Eet dus 3 goede maaltijden met deze producten erin, en je bent al een heel goed eind op weg.

Eiwitten vind je vooral in producten zoals: vlees, vis en eieren. Maar tevens zijn er goede plantaardige producten te vinden welke behoorlijk wat eiwitten bevatten, zoals: Tofu, bonen en noten. Dit zijn dus enkele eiwitrijke producten die je kan proberen.

Stap 3: Ga meer bewegen en trainen

In de eerste 2 stappen heb ik je het één en ander uitgelegd over hoe je met je voeding een enorme winst kan maken. Met voeding is dan ook te alle tijden de meeste winst te behalen, zo’n 60% tot 70%. Maar de overige winst, zo’n 30% a 40% behaal je met bewegen en sporten.

Het is dus enorm belangrijk om te gaan bewegen of nog beter, te trainen. Want door meer lichaamsbeweging verbrand je nog eens even wat extra calorieën, zodat afvallen nog net even iets sneller zal gaan.

En uiteraard zul je naast het afvallen ook nog eens fitter gaan worden, en zullen je spieren ook sterker worden.

Hanteer dit stappenplan en boek resultaat

Afvallen hoeft dus eigenlijk helemaal niet zo lastig te zijn zoals je ziet. Je moet er alleen voor zorgen dat je voor jezelf een duidelijk plan hebt, met een doel. Want wanneer je dat hebt, zul je zien dat het veel makkelijker zal gaan.

Start dus vandaag nog met het toepassen van deze 3 eenvoudige tips, en boek sneller resultaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *