Lichaamsbeweging en sporten om af te vallen

Dieet Pro

Sporten is nog altijd de beste manier om af te vallen. Het heeft zoveel voordelen dat je er zelfs jonger door kunt lijken terwijl je ouder wordt. De voordelen van sporten zijn groot. De beste combinatie is krachttraining samen met cardio. Als je dit combineert met een goed dieet dan is het bijna niet te mislukken om af te vallen.

Lichaamsbeweging en sporten is goed voor het lichaam maar het is ook dan nodig om op het eten te letten. Als je een uur lang sport op een hoge intensiteit verbruik je ongeveer 600 calorieën. Als je dit vergelijkt met een dubbele hamburger van een fast food restaurant ter waarde van 1000 calorieën dan is het niet zoveel. Sporten is dan ook geen excuus om vervolgens nog meer te eten. Compenseren is niet een optie omdat je dan per saldo niet vooruit gaat.

Om sneller af te vallen dan is het slim om krachttraining te doen. Doordat je spieren weerstand krijgen ontstaat meer spiermassa. De beste buikspier oefeningen verbranden misschien niet veel vet maar de spiermassa wordt er wel door vergroot. Spiermassa verbruikt meer calorieën dan vetmassa. Dit betekent dat je lichaam meer calorieën verbruikt als je meer spiermassa hebt, zelfs in rust. De gehele dag verbruik je meer door de krachttraining. Gebruik dit tot je voordeel als je wilt afvallen door middel van sporten of lichaamsbeweging.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *