Dieet Pro

Er zijn steeds meer mensen met overgewicht. De veroorzaker van de problemen met overgewicht zijn de slechte eetgewoontes. Vandaag de dag zijn er veel mensen met slechte eetgewoontes. Elk jaar komen er meer mensen met overgewicht bij. Dat is niet makkelijk om te veranderen alhoewel er vanuit de overheid steeds meer aan gedaan wordt. Er wordt steeds meer gelet op het aanbieden van gezond eten en voorlichting over lichaamsbeweging.

Aanpassen kost tijd
Verandering is voor veel mensen moeilijk. Het is niet moeilijk om de oude gewoontes te vervangen door nieuwe en gezonde gewoontes. De slechte eetgewoontes zijn er langzaam ingeslopen over vele jaren. Om deze gewoontes aan te passen is tijd nodig. Het is ook niet verstandig om het direct voor een andere boeg te gooien. De kans is dan groot dat de aanpassingen te zwaar zijn zodat de persoon het al snel opgeeft. Een betere aanpak is het geleidelijk aanpassen van de slechte gewoontes. Door kleine stapjes te nemen is het makkelijker om je aan te passen aan nieuwe situatie.

Van slecht naar goed
Als je de slechte eetgewoontes wilt aanpassen dan is het belangrijk dat je weet welke gewoontes niet goed voor je zijn. Een slechte eetgewoonte van veel mensen is niet te ontbijten. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. Die mag je niet vergeten. Door niet te ontbijten grijp je in de ochtend al snel naar een snack. Het ontbijt zorgt er voor dat je stofwisseling direct aan het werk gezet wordt. Het komt ook vaak voor dat mensen laat in de avond nog eten. Dat is niet verstandig. Meestal zijn het ook snacks met suiker en vet. Deze hebben veel calorieën en behoren niet thuis in een gezond eetpatroon. De suikers en vetten worden dan in de nacht opgeslagen als vetreserves op het lichaam.

Bijhouden van wat je eet
Probeer voor een week lang op te schrijven wat je eet en op welke tijd. Na deze week kijk je wat er verbeterd kan worden. Vervang de slechte producten door gezonde producten en noteer je gewicht weer na een week. Je ziet dan wat voor invloed het veranderen van eten op je gewicht heeft. Door het bijhouden van je eten krijg je een goed beeld van wat er verbeterd kan worden.