Dieet Pro

Ben je die love handles om je middel zat of misschien heb je een probleem met je gewicht? Dan ben je niet de enige. Er zijn veel mensen die precies hetzelfde meemaken. Overgewicht is een steeds meer voorkomend luxe probleem. Het aantal mensen met obesitas is nog nooit zo hoog geweest. In de laatste twintig jaar is dit aantal verdubbeld en de verwachting is dat dit niet snel zal veranderen. Met de huidige levensstijl van de Nederlanders zal deze groei voorlopig doorzetten. Dit is niet alleen in Nederland het geval. Ook in andere landen zoals de Verenigde Staten, Duitsland, Japan en het Verenigd Koninkrijk neemt het aantal mensen met obesitas snel toe.

Wat zijn de gevolgen van overgewicht?
Als je overgewicht hebt dan moet je dit serieus nemen. Het zorgt voor veel gezondheidsproblemen. Je kunt er hart- en vaatziekten aan overhouden maar ook diabetes en kanker. Het overgewicht zorgt daarnaast voor veel mentale problemen zoals een laag zelfbeeld. Als je doorhebt dat je te veel weegt dan wordt het tijd om er iets aan te doen. De oogkleppen moeten af. Confronteer jezelf voor de spiegel met het resultaat van het slechte eten van de laatste jaren. Het is tijd om er wat aan te doen. Je verdient net als ieder ander een gezond leven.

Is honger onvermijdelijk?
Je hoeft jezelf niet uit te hongeren als je wilt afvallen. Iedereen associeert afvallen met honger. Dat is ook wel logisch omdat je minder moet eten om af te vallen. Als de honger je te veel wordt dan kun je ook meer gaan sporten in plaats van minder eten. Het is ook mogelijk om lekker te blijven eten en toch af te vallen. Je moet alleen weten wat je wel kunt eten en wat niet. Met de producten die je nog wel mag eten kun je veel lekkere maaltijden maken.

Hoe om te gaan met honger?
Als je uitgaat van de hints van je lichaam dan vertelt het lichaam je wanneer je moet eten. Je maag begint te knorren en je begint een leeg gevoel te krijgen in je buik. De instincten vertellen je dat je moet eten. De hersenen krijgen immers signalen van de buik dat het leeg begint te raken. Het is mogelijk om af te vallen zonder dat je veel last van honger hebt. Door geregeld te blijven eten, geen maaltijden over te slaan en jezelf vol te houden met eten voorkom je dat je honger krijgt. De maaltijden zijn dan wel kleiner omdat je vaker op een dag eet. Door vaker op een dag te eten krijg je meer controle over je honger. De honger wordt ook niet te erg doordat je om de 2/3 uur iets eet.