Duurzaam afvallen – 3 supertips

Dieet Pro

In dit artikel lees je 3 concrete super tips die de kans enorm vergroten dat dit keer je poging om snel af te vallen wel zal slagen. Waarom specifiek deze 3 tips? Nou omdat bewezen is dat voor succesvol afvallen al deze ingrediënten aanwezig moeten zijn. Het geheim is dat je aan al deze drie knoppen moet draaien om je kans op succes enorm te vergroten. De bewijzen liggen vooral in de behandeling van welvaartsziekten zoals obesitas, veel hart- en vaatziekten en diabetes type 2. Om te bepalen welke behandeling van dergelijke ziekten effectief zijn is veel onderzoek gedaan. Hieruit blijkt dat een aanpak waarin met onderstaande drie factoren rekening wordt gehouden goede resultaten worden bereikt.

Gezonder eten
Gezond eten is de basis voor succes. Meestal gaat dit niet vanzelf en zul je hulp moeten zoeken. Er zijn verschillende vormen van hulp denkbaar. Zo kun je de hulp inroepen van een voedingsdeskundige of diëtiste. Ook kun je hulpmiddelen gebruiken zoals gezonde receptenboeken of bepaalde diëten. Wil je blijvend afvallen dan zul je echt de knop om moeten zetten. Hoe je gezonder kunt eten lees je in detail middels deze snel afvallen tips.

Gezonder eten betekent voor de meeste mensen meer variatie in voeding en minder (snelle) koolhydraten. Echter voor iedereen is verschillend in welke vorm of mate ondersteuning gewenst is. Het is daarom erg zinvol om dit op maat te laten maken zodat het volledig is toegespitst op jou persoonlijke situatie.

Meer bewegen
Bewegen is erg goed voor je algemene gezondheid. Zo krijgt je een betere conditie, meer energie, gaat beter slapen en je spieren worden sterker. Ook draagt beweging bij aan een betere energiebalans. Door beweging gaat het lichaam energie verbranden en wordt het dus niet opgeslagen als vet. Ook voor beweging geldt dat begeleiding en advies op maat erg belangrijk is. Sommige mensen zijn liever individueel bezig met sporten en bewegen, anderen vinden juist het actief zijn in groepsverband fijner. Het is ook afhankelijk van je startgewicht welke beweging het beste bij jou past.

Gedragsverandering
Beperk je afvallen slechts tot minder eten dan gaat het vaak niet lukken. De kans is groot dat je terugvalt in oude gewoonten. Voeding aanpassen en daarnaast ook je lichamelijk activiteiten aanpassen vergt een gedragsverandering. Zonder gedragsverandering is de verandering in het eten en bewegen niet structureel en is de kans heel groot dan mensen weer terugvallen in oude patronen. Niet voor niets is het zo dat veel diëten mislukken. In het begin verliezen mensen veel gewicht maar naar verloop van tijd komen de kilo’s keihard weer terug. Vaak nog erger dan voor het dieet. Net als bij veel andere ongezonde gewoonten zoals roken is gedragsverandering een belangrijke sleutel voor een gezonder leven.

Verder blijkt dat hoe intensiever en langer de begeleiding duurt hoe effectiever de behandeling is. Ook het feit dat de behandeling op maat gemaakt is draagt enorm bij aan de kans op succes. Een open deur is het feit dat hoe gemotiveerder de deelnemer is hoe groter de slagingskans is. Ook de motivatie van de begeleiding speelt een niet te onderschatten rol.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *