Doelen stellen voor afvallen

Dieet Pro

Het aankomen in gewicht gebeurt niet van de ene op de andere dag. Dit neemt een langere periode in beslag waarbij je langzaam kilo’s aankomt. Vaak heb je het niet eens door dat je aangekomen bent omdat het zo langzaam gaat. Wat er langzaam bijkomt gaat er natuurlijk niet vanaf binnen enkele dagen. Als je al vele kilo’s kunt verliezen binnen een hele korte tijd dan is het nog moeilijk om de kilo’s eraf te houden. Dat is meestal ook de kunst met afvallen; kilo’s verliezen en de kilo’s eraf houden. Daarom is het belangrijk dat je kiest voor een methode van afvallen waarbij de verloren kilo’s niet snel weer terugkomen.

Slechte eetgewoontes
Over het algemeen geldt dat het gewicht dat men aankomt het gevolg is van slechte leefgewoontes. Dit kan door te veel eten, te slecht eten of te weinig lichaamsbeweging. Een combinatie van deze gewoontes kan ook. Afvallen kan door te berekenen hoeveel calorieën je nodig hebt per dag. Hier ga je dan iets onder zitten zodat er iedere dag een tekort is aan calorieën. Dit heeft als gevolg dat het lichaam de vetreserves aanspreekt en je vet verliest.

Doelen stellen
Als je op een gezonde en stabiele manier gewicht wilt verliezen dan is het belangrijk dat je doelen stelt. Door doelen te stellen heb je iets om naar toe te werken. Dit is goed voor de motivatie maar ook zodat je tussentijds aanpassingen kunt doen. Vet verliezen gaat niet binnen enkele dagen. Hier moet je een langere periode voor uittrekken. Door doelen te stellen hou je het grotere doel in beeld. Begin bijvoorbeeld bij een halve kilo gewicht kwijtraken per week. Dit wordt door kenners gezien als een goed wekelijks doel om naartoe te werken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *