3 leuke tips om af te vallen

Dieet Pro

Heb je al vaker geprobeerd om af te vallen of om gezonder te gaan leven, maar lukt het simpelweg gewoon niet? Niet getreurd, want zo zijn er duizenden Nederlanders die het roer graag om willen gooien maar toch weer heel snel terugvallen in hun oude gewoontes. De standaard tips die op internet of door personal coaches worden gegeven zijn niet bestemd voor jou, maar toch zou je nog heel graag willen dat het lukt. Wanneer je deze 3 leuke tips opvolgt kun je er zeker van zijn dat je jouw doel zal gaan behalen.

1. Kies een leuke sport

Veel personal coaches beweren dat fanatiek sporten de beste manier is om veel vet te verbranden. Dat is natuurlijk wel waar, alleen moet je niet opeens als een bezetene gaan sporten. Dit moet je langzaam opbouwen. Het hangt er ook grotendeels vanaf welke sport je gaat beoefenen. Het belangrijkste is dat dat je niet de lat meteen te hoog gaat leggen, want anders wordt het moeilijk om je doel te behalen en ga je het niet leuk vinden. In dat geval maakt het niet zoveel welke sport je doet waar je veel moet bewegen. Plezier is ook een belangrijke factor.

2. Haal gezond voedsel in huis

Deze tip heb je waarschijnlijk al vaker gehoord, maar dit is wel degelijk waar. Snacks en ander ongezond voedsel zijn de grootste boosdoeners waardoor het moeilijk wordt om af te vallen. Om dit te weerstaan is het raadzaam om enkel gezonde dingen in huis te halen waardoor je geen verleiding hebt om een koek of chips te pakken. In dat geval kun je beter een fruitsoort of een cracker met kipfilet nemen.

3. Zelf belonen

Een streng dieet en voldoende bewegen zijn natuurlijk de basis ingrediënten om af te vallen. Zoals aangegeven is het niet verstandig om de lat gelijk heel hoog te leggen, maar realistische doelen op te stellen. Je zult dan zien dat je veel sneller zult afvallen. Na dit resultaat mag je jezelf ook best eens belonen met zo nu en dan een lekkere hap. Zorg er alleen wel voor dat dit niet de overhand neemt, maar dat je alles in balans houdt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *