10 Tips voor succes met afslanken

Dieet Pro

Minder eten en meer sporten zijn de twee basiskeuzes als je wilt afvallen. Beide hebben voordelen waardoor afvallen voor iedereen anders is. Iedereen heeft ook een ander lichaam waardoor een standaard afvalplan niet voor iedereen werkt. De volgende 10 tips kunnen je helpen om succes te hebben met afvallen.

Verschillende diëten bestuderen
Er zijn honderden diëten beschikbaar waar je uit kunt kiezen. Welke past bij jou? Kijk voornamelijk bij de diëten die de laatste jaren nog aangepast worden. Nieuwe kennis is dan meestal in het dieet verwerkt. Als je de verschillende diëten kent dan weet je beter welke bij jou past.

Doelen stellen
Als je aan het afvallen bent dan moet je een doel hebben zodat je ergens naartoe werkt. Noteer waarom je wilt afvallen, hoeveel je wilt afvallen en in welke periode. Door deze doelen vast te leggen heb je iets om naar te streven. Dit is goed voor de motivatie.

Bijhouden wat je eet
Als je weet wat je eet dan kun je beter aanpassingen doen. Door het bij te houden kun je ook precies zien waar het goed en fout gaat. De producten die je eigenlijk niet hoort te eten wordt je dan van bewust. Aanpassingen maken aan een slecht eetpatroon gaat het makkelijkst door eerst bij te houden wat je eet.

Niet te hoge doelen stellen
Als je een doel stelt dat is het belangrijk dat het een haalbaar doel is. Een doel dat voor veel mensen met overgewicht is 5% minder gewicht. Hier mag je bijvoorbeeld 4 maanden over doen. Het gewicht dat je moet verliezen kun je vervolgens verdelen zodat je weet hoeveel je per maand kwijt moet raken.

Minder eten maar meer porties
Als je snel snacks pakt omdat je honger hebt dan is meer maaltijden een mogelijkheid. Door vaker te eten op een dag voorkom je dat je snacks pakt als tussendoortje. Als je vaker eet dan moeten de maaltijden wel kleiner worden zodat je over de dag gezien niet meer eet dan normaal.

Veel eiwitten
Eiwitten worden in het moderne eetpatroon van veel mensen maar heel weinig gegeten. Dit is zonder want eiwitten zorgen ervoor dat je je sneller vol voelt. Eiwitten zorgen snel voor een verzadigd gevoel. Eiwitrijk voedsel is kip, vis, vlees, zuivel en eieren.

Sporten maakt een groot verschil
Als je sport dan verbruik je meer calorieën. Dit is niet alleen zo tijdens het sporten maar ook in de periode dat je niet sport. Het lichaam heeft dan meer calorieën nodig om te herstellen van het sporten. Dit betekent dat het metabolisme omhoog gaat wat goed is voor afvallen.

Afvallen kosten tijd
Het lukt bijna niemand om snel af te vallen en het gewicht eraf te houden. Afslanken neemt een langere tijd in beslag als je het goed wilt doen. Als je je eetgewoontes aanpast voor het afvallen dan moet je beseffen dat dit niet binnen een korte tijd een nieuwe gewoonte is.

Bron: www.beverlygym.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *